3+1 hyvää syytä äänestää 332

08.06.2021

3 +1 hyvää syytä äänestää Lappeenrannassa Christina Nenosta numerolla 332:

1. Minulla on laaja kokemus lapsen oikeuksien edistämisestä. Olen toiminut monissa lapsen oikeuksia edistävissä järjestöissä, miut on palkittu mm. Plan International Suomella sekä Parasta Lapsille ry:llä vapaaehtoistyöstäni. Miulla on kokemusta myös vammaisten pakolaislasten kanssa toimimisesta, olen koulutukseltani sosionomi sekä työskentelen varhaiskasvatuksen opettajana. Lappeenrannan tulee panostaa pitkäjänteisesti Unicefin Lapsiystävällinen kunta-malli-työhön.

2. Minulla on näyttöjä yhdenvertaisuuden edistämisestä. Olen yksi Lappeenranta Pride ry:n perustajista ja olen toiminut järjestön puheenjohtajana alusta asti. Olemme mm. vaatineet Lappeenrannan kaupunkia tekemään yhdenvertaisuussuunnitelmaa, järjestäneet kaksi Pride-viikkoa, yhden livenä ja yhden virtuaalisen. Miut on palkittu Allianssi ry:n Vuoden nuorena toimijana Ei vihapuheelle - liikkeessä tekemästäni aktivismista somessa. 

3. Aion vaatia vaikuttavia ilmastotekoja. Lappeenrannan tulee lopettaa verorahoilla lentokentän tukeminen täysin. Joukkoliikennettä tulee tukea ja kaupunkilaisilla tulee olla mahdollisuus pyöräilyyn. Ilmastokriisi tulee ottaa vakavasti ja kaupungin tulee tehdä ilmastonmuutoksesta selviämisen sopeutumissuunnitelma.

+1. Olen tasa-arvo-osaaja. Olen toiminut mm. Allianssilla kouluttajana ja Lappeenranta Pride ry:n puheenjohtajana pitänyt esillä translasten ja transnuorien huomioimisen tärkeyttä. Lappeenrannan tulee hyväksyä Eurooppalainen tasa-arvon peruskirja sekä ottaa käyttöön päätösten sukupuolivaikutusten arviointi.

#Kuntavaalit #Kuntavaalit2021 #Lappeenranta #Chrisse332

Christina Nenonen - vihreä kaupunginvaltuutettu ja lasten ja nuorten lautakunnan jäsen Lappeenrannassa
Kaikki oikeudet pidätetään 2020
Luotu Webnodella
Luo kotisivut ilmaiseksi! Tämä verkkosivu on luotu Webnodella. Luo oma verkkosivusi ilmaiseksi tänään! Aloita